Deel dit artikel
-

RTL tevreden over app downloads

De diverse apps van RTL worden goed gedownload. Dat meldt de omroep zelf. De vorige week gelanceerde Goede Tijden, Slechte Tijden-app is 120.000 keer opgehaald en telt 65.000 actieve gebruikers. Daarmee behaalde de app al in de eerste week de nummereenpositie in de top-gratis downloads in de App Store.

De social tv-app Kijkes die eind juni formeel werd gelanceerd, is in de eerste week al ruim 40.000 keer gedownload (iOS en Android) en er is inmiddels 25.000 keer op programma’s ingecheckt. Met deze applicatie kun je vrienden laten weten wat je kijkt of je laten inspireren door wat je vrienden of andere gebruikers aan het kijken zijn.

De app RTL NIEUWS 365 is sinds juni ook beschikbaar voor Android. Sinds de lancering in januari dit jaar is de app ruim 250.000 keer gedownload op beide platformen. De apps van Couverts, RTL XL en Buienradar, zijn respectievelijk 230.000, 800.000 en ruim 3.500.000 keer gedownload op iOS en Android.

De apps van Couverts, RTL XL en Buienradar, zijn respectievelijk 230.000, 800.000 en ruim 3.500.000 keer gedownload op iOS en Android.

In de STIR ranking behaalt RTL in mei 2012 wederom de vierde positie, met een bereik van 7,6 miljoen in 13+. Een stijging van zes procent ten opzichte van april 2012. Met bijna zes miljoen bezoekers in 13+ bezet de site van Buienradar de tweede plek in de ranking van alle afzonderlijke websites.

Deel dit bericht

4 Reacties

Maurice Beerthuyzen

Dat zijn natuurlijk harstikke mooie resultaten. Jammer wel dat er andermaal bij dit soort apps alleen wordt gekeken naar het aantal downloads. Alsof dan de conversie geslaagd is. Je wilt toch weten of mensen je app daadwerkelijk gebruiken?

Bij websites praten we ook niet meer over het aantal ‘hits of clicks’ als succesfactor. Wanneer gaan we apps ook eens anders beoordelen?

Brechtje de Leij

Het succes van onze apps meten we alleen nog aan unieke gebruikers en sessies/pageviews. Downloads zegt idd helemaal niets. Het wordt sowieso tijd dat er meer onafhankelijk wordt gemeten op mobiel. STIR, kom er maar in voor mobiel, online-only kan echt niet meer 😉

Gerson Veenstra

Dat downloads helemaal niks zegt klopt natuurlijk niet. Je wilt ook weten of je apps (nog) in de belangstelling staan. Zeker als je ze net hebt gelanceerd en er campagne voor voert. En in het stuk wordt ook gewoon netjes gesproken over actieve gebruikers. Maar net als bij websites meet je het resultaat natuurlijk in hoe je gebruikers er gebruik van maken. Dat zal RTL vermoed ik ook doen. 😀

Maurice Beerthuyzen

@Gerson, dat klopt wel, maar is een te eenzijdig beeld. Wat bv interessant is bij downloads: hoe snel wordt een app weer verwijderd? Veel apps worden snel gedownload, een paar seconden bekeken, niet interessant? Dan weer hup in de prullemand. Dus eens dat het iets zegt over de interesse ( of over je tactiek om de app onder de aandacht te brengen :-)) maar er zit nog een hele wereld aan gedrag achter die pas echt interessant is en iets zegt over het succes.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond