Deel dit artikel
-

Sagent verandert naam in Crobox

E-commercespecialist Sagent verandert zijn naam in Crobox en bereidt zich voor op verdere internationale expansie vanuit Amsterdam.

“Anderhalf jaar geleden zijn we begonnen als Sagent.io. Maar die .io-extensie betekent vooral in de technologiewereld iets terwijl wij ons meer richten op e-commercemanagers van grote bedrijven.” Bovendien werkt het SEO-technisch beter als je bedrijfsnaam vertelt wat je doet: ‘conversion rate optimisation’ (CRO).

Directeur Rodger Buyvoets tegen Emerce: “We hebben in een zeer korte tijd een robuust platform gebouwd dat internationale e-commercemerken omarmen om hun bezoekers te verleiden tot een aankoop.” In Nederland heeft hij een kwart van de grootste webwinkels al als klant.

Crobox levert, simpel gezegd, technologie die een consument activeert om de aankoop die hij overweegt daadwerkelijk te doen. Dat gebeurt met subtiel ogende labels en notificaties op webpagina’s in de funnel.

“We zijn inmiddels actief in meer dan tien landen. In Frankrijk en Duitsland beginnen we naam te krijgen. De komende 24 maanden gaan we alles op alles zetten om een leidende Europese positie te bemachtigen en thought leadership te creëren in persuasion profiling. Daarbij richten we ons op bedrijven die minstens honderdduizend bezoekers per maand hebben.”

Vandaag maakt het bedrijf ook een nieuwigheid aan zijn platform bekend: de Marketplace. Die staat partijen toe om profielinformatie van het Nederlandse bedrijf generiek aan te wenden in hun eigen shops. “Dat moet met name conversie-optimalisatie, zoals A/B-testen, vereenvoudigen en versnellen.”

Deel dit bericht

1 Reactie

Jurrian Elekan

Gefeliciteerd mannen (en vrouw)!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond