Deel dit artikel
-

Salesforce doet nog even niks met Big Data

Salesforce doet voorlopig niets met Big Data. Dat vertelde Parker Harris, de tweede man van het Amerikaanse bedrijf, vanmiddag op vragen van journalisten in Amsterdam. “Bedrijven zijn daar nog niet aan toe, ze willen eerder meer doen met de data die ze nu hebben.”

Harris sprak vanochtend 5000 klanten toe tijdens Salesfoce Amsterdam in het RAI Congrescentrum en sprak daar Nederlandse partners als Post NL en Suitsupply.

“We hebben Hadoop in huis, maar dat is slechts technologie. Voor ons is het belangrijk dat we voor klanten problemen oplossen. Ik denk dat we allemaal een beetje in het enthousiasme over Big Data zijn meegesleept, maar de meeste van onze klanten zijn daar niet mee bezig, dat gaat nog wel even duren.”

Salesforce introduceerde afgelopen najaar Analytics als een belangrijke nieuwe poot onder het bedrijf, maar Salesforce ziet dat als een verlengstuk van zijn klantrelatiediensten. “Onze kernfocus is om verkoop en dienstverlening te verbeteren.”

Harris gelooft wel dat de internet of things Big Data zal stimuleren. “Wij gaan ons voorlopig meer bezighouden met voorspellende analyse, waarmee je je klanten beter kunt helpen.”

Harris maakte vandaag ook bekend dat het later dit jaar een nieuw Nederlands hoofdkantoor gaat openen in The Edge, aan de Amsterdamse Zuidas. Dat nieuwe kantoorgebouw is ontwikkeld door OVG Real Estate en is eind 2014 opgeleverd.

In het kantoor wordt onder meer een Customer Briefing Center ingericht, een speciale ruimte om innovatieve oplossingen te laten tonen en om samenwerking te bevorderen binnen het groeiende ecosysteem van klanten, partners en werknemers.

Deel dit bericht

2 Reacties

Jan de Vries

Er waren afgelopen donderdag 2700+ bezoekers bij Salesforce Worldtour in Amsterdam Rai. Het getal 5000 komt door een typefout van Salesforce in een tweet een dag eerder. Toen was het aantal inschrijvingen op 5200 getweet in plaats van de werkelijke 2500 op dat moment. Ook twitteren blijft mensenwerk. Een prima evenement overigens. Het echte nieuws was “marketing automation”

Jan Libbenga

Nog even gechecked: wel degelijk 5200 inschrijvingen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond