Deel dit artikel
-

Salesforce koopt ExactTarget voor 2,5 miljard dollar

Salesforce, vooral bekend van digitaal relatiebeheer, heeft digitaal marketingbedrijf ExactTarget overgenomen voor 2,5 miljard dollar.

Het is een van de grootste overnames uit de geschiedenis van Salesforce. Het softwarebedrijf heeft tweeduizend werknemers en negenduizend klanten, waaronder Coca-Cola, Gap en Nike. Die gebruiken de software voor marketingcampagnes via e-mail, mobiel en web. Net als bij Salesforce worden de diensten louter virtueel aangeboden.

Salesforce CEO Marc Benioff spreekt van een ‘historische dag voor cloudcomputing’. Benioff verwacht dat met de uitbreiding de omzet dertig procent hoger uitkomt.

ExactTarget bestaat sinds de eeuwwisseling en ging vorig jaar naar de beurs voor een waarde van honderd miljoen dollar. Daarvoor werd al eens voor zeventig miljoen aan financiering opgehaald. ExactTarget nam ook zelf bedrijven over als Pardot en iGoDigital, beide voor vele tientallen miljoen dollars.

De overname past in de strategie van Salesforce om steeds meer marketingbedrijven over te nemen. Benioff betaalde 689 miljoen dollar voor Buddy Media en 340 miljoen voor socialemediatracker Radian6.

De nieuwe aanwinst heeft diverse kantoren in Europa, onder meer in Londen, Parijs, München en Stockholm.

Deel dit bericht

1 Reactie

Patrick Speijers | ROBIN

ExactTarget heeft 6,000 klanten die gemiddeld $49K jaaromzet gedaan hebben afgelopen jaar. Salesforce betaalt dus $416K per klant. ~10x de omzet. via @dhh

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond