Deel dit artikel
-

Salesforce voorspelt klantreis

Salesforce lanceert Salesforce Marketing Cloud Predictive Journeys. Daarmee kunnen marketeers CRM- en marketingdata combineren met relevante contextuele informatie, zoals surfgegevens en e-mail engagement. De nieuwe onderdelen Predictive Scores en Predictive Audiences voorspellen de volgende stap in elke customer journey of klantreis.

Er zijn voldoende tools in omloop om klantervaring te kunnen volgen, maar die werken vaak als een ouderwetse plattegrond, stelt Salesforce. Voor vertrek op vakantie kijk je op zo’n kaart waar je naartoe moet rijden. De statische informatie levert vaak niet de meest optimale route.

Salesforce Marketing Cloud Predictive Journeys voorspelt de waarschijnlijkheid dat een klant ingaat op een specifieke actie.

Met Predictive Scores kan een marketeer zien hoe groot de kans is dat een klant zich aan een merk verbindt. Een online retailer weet op deze manier hoe groot de kans is dat een klant een e-mail opent, zich voor een mailinglijst uitschrijft of juist een aankoop doet. Daarnaast kunnen marketeers dashboards samenstellen waarin een overzicht wordt gegeven van verschillende klantsegmenten.

Predictive Audiences is een slimme segmentatie-tool om klantdata te verzamelen en het publiek in te delen in groepen gebaseerd op hun Predictive Scores. Als het bijvoorbeeld waarschijnlijk is dat een klant zich zal uitschrijven, kan een retailer een re-engagement journey starten. Wanneer een klant positief reageert op de nieuwe content is de kans dat hij zich uitschrijft lager. Deze (potentiële) klant wordt automatisch in een nieuwe journey geplaatst, waarbij de kans op een nieuwe interactie groot is.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond