Deel dit artikel
-

Saly Shop wil de ideale combinatie zijn van Marktplaats.nl en Bol.com

De Nederlandse startup Saly Shop lanceert een nieuwe online marktplaats voor tweedehands spullen, maar dan met de service van gerenommeerde online webwinkels. ‘De perfecte combinatie tussen Marktplaats.nl en Bol.com.’

Initiatiefnemer Roel Masselink kreeg het idee voor de tweedehands webwinkel toen hij in de auto zat om een Marktplaatsaankoop te gaan bekijken. Als koper heb je doorgaans geen idee wat je aantreft. En ook verkopers weten niet wie ze in huis halen.

Saly Shop wil die zorgen wegnemen. Dat doet het door als betrouwbare tussenpartij op te treden en alle taken over te nemen van zowel koper als verkoper.

Gebruikers die iets willen verkopen, sturen dat op naar Saly Shop en geven aan voor welk bedrag ze het te koop willen zetten. Zodra het bij Saly Shop is aangekomen wordt het product gekeurd om te bepalen in welke staat het zich bevindt. Vervolgens komt het product mét een korte video in de webwinkel.

Kopers krijgen het product in goede, beschermende verpakking nog de volgende dag thuis en kunnen het pakket volgen via track & trace. Betalingen gaan ‘betrouwbaar’ via Saly Shop en iDeal. Klanten krijgen daarnaast een twee weken niet-goed-geld-terug garantie.

Masselink verwacht dat zijn initiatief vooral geschikt is voor elektronica, zoals smartphones, camera’s en laptops. Ook in gespecialiseerd hobbymateriaal voor bijvoorbeeld paardrijden, zeilen of jagen ziet hij potentie.

Bij elke transactie brengt Saly Shop 10 procent van het verkoopbedrag in rekening, met een minimum van 15 en maximum van 60 euro.

Deel dit bericht

7 Reacties

Robin

Mooi initiatief. Wel een uitdaging om op te schalen denk ik (logistiek, opslag, verzekering, retour, …). Ik vraag me af of 10% commissie voldoende is.
Veel succes toegewenst!

Rob

Veel succes ermee, met 10% commissie. Ik gok dat er zomaar eens heel veel retour gezonden gaat worden met tweede hands spul. En dan?

Roel Masselink - SalyShop

@Robin thanks! @Rob, wij gaan de uitdaging aan. Producten die niet voldoen aan onze eisen zullen worden geweigerd en dus niet in de shop terechtkomen. Hiermee denken wij het aantal retouren erg te beperken.

Sabine Feenstra

@Robin en @Rob en Roel, dan zijn de retourkosten voor jullie vrij hoog. Als de verkoper het eerst naar jullie verzend (gratis?) en jullie bij afkeuren het weer naar de verkoper moeten retouren. Of zijn die kosten dan voor de verkoper?

Verder een top idee! Hoop dat het jullie gaat lukken en een succes zal worden!

Erik - Mailinator

Mooi initiatief van PostNL! Succes heren met dit plan!

Stefan - Lage Prijzen Winkel

Ik heb dit concept maar dan voor 2e hands boeken, twee jaar geleden al eens uitgedacht en doorgerekend. Je kosten zitten in je magazijn. Iedere maand dat een product daar ligt kost geld en verkopers wensen dat niet te betalen.

Wanneer ga je iets verwijderen uit het magazijn? En waar ga je die kosten dan mee dekken?

Alex

Roel Masselink, mensen zien altijd alleen maar beren op de weg. Het klinkt als een goed plan, ik denk dat het goed kan gaan werken. Veel succes! Ik denk dat goede marketing en branding belangrijk is om dit te laten slagen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond