Deel dit artikel
-

Samsung heeft nieuwe wearables in petto

Samsung heeft een groot aantal wearables, draagbare slimme elektronica, in petto voor de Europese markt. Dat valt voorzichtig af te leiden uit diverse depots van het elektronicareus bij het Europees merkenregister.

Het Britse Withers & Rogers heeft afgelopen weken een groot aantal merknamen gedeponeerd van producten die nog niet zijn aangekondigd, zoals Gear Now, Gear Clock en Gear Solo, maar ook producten of diensten als Samsung Flow, Samsung Live en Samsung Peeps. Een paar van de namen zijn wel te herleiden. De naam Samsung Level heeft bijvoorbeeld betrekking op premium headsets.

Gear is de verzamelnaam voor wearables van het Zuid-Koreaanse bedrijf. Samsung lanceerde onlangs de fitnesstravker Samsung Gear Fit, die is niet aan te slepen. Het Koreaanse MK News meldt dat Samsung er al tussen de tweehonderdduizend en 250.000 exemplaren van verkocht heeft. Het bedrijf heeft naar verluidt de productie verhoogd. Naast slimme armbanden zijn eerder dit jaar ook slimme horloges gelanceerd tijdens het Mobile World Congress in Barcelona.

Deze zomer lanceert ook LG zijn G Watch, die altijd aan zal staan. Bij de Samsung Gear 2 moet men het het scherm telkens opnieuw aanzetten via een armbeweging. Het toestel zal bovendien water- en stofwerend zijn.

Fabrikanten van smartphones pakken hun kans nu Nike naar verluidt stopt met zijn fitnesstracker FuelBand. Dat besluit zou te maken kunnen hebben met de komst van Apples iWatch. Apple heeft via Brightflash USA LLC, een lege huls die vaker door Apple gebruikt wordt om merknamen vast te leggen, geregistreerd in de hele Europese Unie, de Verenigde Staten en een tiental andere landen als China en Zwitserland. In de Benelux is het merk al door anderen geclaimd.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond