Deel dit artikel
-

Sanoma breidt IMX-exchange uit

Uitgever Sanoma breidt zijn ad exchange voor displayreclame uit, zodat naast het cpc-model ook cpm en retargeting wordt ondersteund.

Het bedrijf maakte zojuist de lancering van het op IMX gebaseerde systeem Adapt bekend. In algemene termen houdt dat in, dat derde partijen toegang krijgen tot het online reclamenetwerk van Sanoma om hun uitingen naar verschillende afrekenmodellen te vertonen.

Het cpc-model is vergelijkbaar met de wijze waarop Google met AdWords zijn reclameruimte verkoopt. De prijs per klik op de reclameuiting komt bij opbod tot stand. Daar voegt Sanoma nu het cpm-model aan toe, waarbij naar duizend vertoningen wordt betaald, en retargetingopties. Daarbij kan een sitebezoeker met een specifieke reclame worden gevolgd naar andere sites.

“Op korte termijn volgt nog een uitbreiding van de Automated Trading omgeving, dan worden de producten Adapt Audience, Adapt Discovery en Adapt mobiel gelanceerd“, belooft de uitgever. Discovery staat daarbij voor de combinatie van profielen die Sanoma zelf heeft met de retargetingoptie op basis van adverteerdersdata.

De reclameuitingen worden behalve op Sanoma’s eigen sitenetwerk ook vertoond op het SBS-netwerk, bij KPN Vandaag, Scholieren.com en het MTV-netwerk.

Foto: Zulfikar Dharmawan (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond