Deel dit artikel
-

Sanoma doet programmatic voor Adfactor

Online reclame-exploitant Adfactor heeft zijn titels voor programmatic advertising aangesloten op het netwerk van Sanoma.

Sanoma gaat de programmatic exploitatie van de sites die Adfactor commercieel vertegenwoordigt doen. Dat vloeit voort uit de contacten die de bedrijven legden om native advertising voor Sanoma bij Adfactor onder te brengen.

“We hebben een groot publisherpartnernetwerk met nu zo’n tweehonderd partnertitels”, zegt Stefan Havik, director Marketing & Advertising bij Sanoma. “Ze kozen voor ons omdat wij de specialistische ervaring met programmatic hebben. We werken met Doubleclick, Pubmatic en Improve Digital.”

Havik oriënteert zich momenteel op de vraag of de inzet van drie SSP’s de optimale setup voor de toekomst is. Daarover zijn nog geen besluiten genomen.

Onlangs maakte hij bekend media-inkoop en data van elkaar los te trekken. Althans, voor partijen die dat willen en technisch mee overweg kunnen. GroupM is de eerste die hiervoor tekende. Dat kan nu doelgroepdata van Sanoma kopen om daar zelf campagnes mee te maken en uit te voeren. Daar komt geen Sanomamedium per se meer bij kijken.

De uitgeverij deed afgelopen jaar ook proeven met programmatic buying op televisie (OTT via HbbTV), maar het doel daarvan was enkel om eerste ervaringen op te doen. Er zijn in Nederland nog te weinig televisies die Hbb ondersteunen om programmatic groots naar tv te brengen.

Foto michael dornbierer (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond