Sanoma gaat overstag voor abonnementendienst van Apple

ipad
Pagina tools
NIEUWS - 17 februari 2011 09:47

Sanoma verkoopt abonnementen op de digitale versie van Viva en Autoweek met de abonnementendienst die Apple deze week lanceerde. Dat betekent dat ze minder inzicht krijgen in lezersinformatie.

Bij de abonnementendienst van Apple moet de abonnee zelf aangeven of hij zijn gegevens wil delen met de uitgever. Bij de soortgelijke dienst die Google een dag na Apple lanceerde, is dit andersom, daar moet de lezer bewust aangeven dat gegevens als e-mailadres niet gedeeld mogen worden.

Sanoma speelt netjes volgens de regels van Apple. De iPad-magazines van Viva en Autoweek worden in abonnementvorm aangeboden in iTunes. Volgens Eric Ariëns, Content Publishing Director bij Sanoma, heeft het uitgeven op tablets en mobiel de volle aandacht. “Met partners als Apple zijn we op zoek naar verschillende distributiemodellen om de tabletmagazines aan te kunnen bieden.”

Autoweek wordt aangeboden met een abonnement van een maand, kwartaal of half jaar. Viva kent twee abonnementsvormen.

Eerder liet een woordvoerder van Sanoma nog aan Emerce weten niet op een paard te wedden. “We zijn ook in gesprek met bijvoorbeeld Google.” Volgens de woordvoerder van Sanoma domineert de iPad nu in de markt, maar hebben ook andere tablets een kans van slagen.

Google lanceerde vlak na Apple een soortgelijke abonnementendienst, waarbij maar 10 procent van de opbrengsten wordt ingehouden, waar Apple 30 procent in eigen zak steekt.

Reacties op "Sanoma gaat overstag voor abonnementendienst van Apple"

Er zijn tot nu toe 2 reacties geplaatst. Reageer ook!

Oftewel eerst stoer doen met het wedden op meerdere paarden en dan toch alleen maar willen inkakken met het dictator beleid van Apple…. jammer…

Wat verwacht je van een management dat alleen iPhones gebruikt? Erg eenzijdig bedrijf wat dat betreft en staat niet open voor de realiteit. Heel jammer.

Reactie plaatsen

Whitepapers

Meer whitepapers