Deel dit artikel
-

Sanoma verzamelt fashionbloggers voor adverteerders

Uitgeverij Sanoma bundelt het bereik van Nederlandse fashionbloggers om adverteerders toegang te geven tot hun lezerspubliek. Daartoe lanceert het Blogtoday.nl, een zogenaamd influencersnetwerk.

De zes blogs waar Blogtoday.nl mee begint hebben een gezamenlijk bereik van ongeveer 75.000 unieke bezoekers per maand. Dat zijn veelal meisjes en vrouwen die op die blogs inspiratie, tips en gespreksstof zoeken over mode, fashion en lifestyle. Het bloggersnetwerk moet uitgroeien tot enkele tientallen sites.

“Ook adverteerders zijn in toenemende mate geïnteresseerd om hun producten via deze online influencers onder de aandacht te brengen.”

Uitgever Online Vrouwen Marijn Luchtman: “Door het bereik van deze sites te bundelen, geeft Sanoma zijn adverteerders via een loket toegang tot het lezers- en kijkpubliek van de bloggers. De uitgeverij verzorgt advertenties, marketing en promotie op en van die sites.” De bloggers delen ook in de advertentie-inkomsten die ze voor Sanoma realiseren.

Sanoma’s nieuwe titels staan op een na allemaal vermeld in het overzicht van de uitgaves die de uitgeverij exploiteert.

Deel dit bericht

7 Reacties

Les M.

Slim bezig hoor.. koppelen versterkt.

Pascal

Hoewel begrijpelijk is het toch jammer dat dit soort activiteiten altijd gericht is op vrouwen..

Dean

Het is inderdaad weer slim gedaan van Sanoma maar het is vrijwel altijd op vrouwelijke websites gericht.

Thijs

Als ik de bloggers was zou ik ook eens kijken naar https://www.skyscraper.io/about. Kun je zelf je ad space beheren. Disclaimer: ik heb geinvesteerd in Skyscraper

Kevin Roos van Raads.

Is dit niet gewoon een gespecialiseerde variant op dit concept: http://www.adfactor.nl

Erg leuk, zeker voor mij als webwinkel eigenaar. Mijn nieuwsgierigheid en interesse gaat namelijk uit naar mogelijke partnerships met bloggers die gericht bloggen voor mijn doelgroep (of een deel hiervan).

Wordt het dan niet tijd dat men een website begint met een overzicht van alle blogs (met advertentie potentie) ingedeeld in categorieën, met als specifieke waarden: doelgroep, kosten advertentie, aant. unieke bezoekers, mogelijkheid tot affiliate partnership (naam of productvermelding in geblogt artikel).

Mandy

Waarom zou je nou Sanoma inschakelen en niet direct bij de bloggers aankloppen? Is toch een tussenpersoon minder dan.

John

Kan niet wachten tot de nieuwe site van Wannahaves.com live gaat! Alle internationale fashion- en lifestyle bloggers van naam krijgen daar een podium. Dat wordt pas een netwerk van influencers:-)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond