Deel dit artikel
-

Sanoma/SBS neemt belang in Social1nfluencers

Sanoma-dochter SBS neemt een belang in het Amsterdamse multichannel network Social1nfluencers en gaat een nauwe samenwerking aan. SBS krijgt er in een klap veel extra online bereik erbij via de aangesloten Nederlandse populaire YouTube-kanalen.

Over de omvang van het belang en andere details wil noch SBS noch Daan Sip van Social1nfluencers een uitspraak doen. “We zijn echt net rond en nu bezig de plannen te ontwikkelen”, aldus Sip. Voor SBS gaat hij dat samen doen met David Vink, Chief Digital Officer van SBS Broadcasting.

Social1nfluencers is een jong mediabedrijf dat in Nederland voorop loopt in online videocontent. Het helpt vloggers als StukTV, Beautygloss, Fijnevrienden en Misslipgloss met praktische en commerciële zaken. In de toekomst kan het voor de SBS-zenders ook speciale kanalen gaan maken.

Er was meer interesse van potentiële investeerders, maar Sip en compagnon Niels Verhoeven kozen voor Sanoma/SBS vanwege het publiek. Het vrouwenpubliek uit het Sanoma-domein en de mannen via Veronica vullen het Amsterdamse MCN aan. “We werkten eerder al samen met Veronica in Roadtrippers.”

Naast de intensieve samenwerking verandert er in de praktijk weinig in de dagelijkse werkzaamheden in het kantoor nabij het Leidseplein. David Vink zal de liaison zijn tussen de twee bedrijven. Vink: “Dit is een logische stap in de multimedia strategie van SBS en Sanoma. Multichannel networks vormen een waardevolle uitbreiding op onze portfolio. Met name de innovatieve- en creatieve cultuur van Social 1nfluencers maakt hen zo uniek en die willen we graag omarmen.”

Foto: Philip Leara (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Ron

Mooi gedaan heren!

Arno Peperkoorn

Gaaf voor jullie Niels!! Blijf bij je core , dan kon dit nog wel eens hele mooie dingen gaan opleveren! Gefeliciteerd!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond