Deel dit artikel
-

Sanoma-titels trekken meer verkeer uit Facebook dan uit Hyves

Het verkeer over het hele Sanoma-netwerk vanuit verschillende sociale netwerken, begint langzamerhand uiteen te lopen. In Nederland is het verkeer dat vanuit Twitter komt het grootst, Facebook volgt op de hielen. Hyves levert van de grote netwerken het minste verkeer. (meer…)

Deel dit bericht

4 Reacties

Ramon

Dat er op Nu.nl 2x zoveel pageviews via Facebook komen t.o.v. Hyves is niet zo gek.

De ‘Respect’-Hyves-knop ontbreekt (http://www.hyves.nl/respect/) onderaan elke artikel. Nu.nl gebruikt op dit moment nog de oude ‘Voeg tip toe’-Hyves-knop. Onderaan elk artikel staat wel de ‘Aanraden’-Facebook-knop. Deze Facebook-knop is veel laagdrempeliger, bijvoorbeeld doordat slechts 1x klikken volstaat.

Ben benieuwd wat er gebeurt met deze pageview cijfers wanneer Nu.nl ook de ‘Respect’-Hyves-knop toevoegt.

Anders Floor

Dat zal hooguit een fractie schelen. Kijk eens op Telegraaf.nl, zoals bekend sinds enige tijd de nieuwe eigenaar van Hyves. Daar staat bij elk artikel een respect-button. Desondanks is het aantal Facebook-shares gemiddeld 3-4 keer zo hoog als het aantal Hyves-respects. En dat terwijl Hyves nota bene drie keer zoveel leden heeft! Met andere woorden, Facebookers “liken” 9-12 keer snel als dat Hyvesgebruikers “respecten”.

Hyves heeft deze ontwikkeling gewoon te laat beseft (de respectknop voor externe sites bestaat pas sinds 29 november) en heeft bovendien het probleem dat de Like en de Tweet-button internationaal begrippen zijn waar je publishers niet meer omheen kunnen. Voor hen is het vervolgens een afweging of er nog plaats is voor features als een Hyves-respectknop, eKudos, NuJij etc.

Bij Nu.nl past er in de huidige vormgeving geen repectknop bij dus ik denk dat Hyves daar het nakijken heeft.

Jasper Leunk

Was een leuke preso van @buitelaar bij CSN. Bijzonder hoe rustig de man praat en de slides zijn (bijna apple achtig kaal, maar dan lijkt het onbewust) hoe innemend zijn verhaal is. De hele zaal snakte naar praktijkcijfers 🙂

Ook interessant was de time on site (voor zover je daar wat uit op kan maken, maar ter indicatie) van verkeer uit social media:
Facebook 7 min
Hyves 3,5 min
Twitter 5 min

Thomas

Op Nu.nl is de Facebook Like een stuk eerder ingevoerd dan de Hyves Delen knop. De Hyves Respect knop die je beter kan vergelijken mist überhaupt. Daarnaast is het ‘respecten’ van artikelen op Hyves nog niet zo gemeengoed als het ‘liken’ op Facebook.

Het Telegraaf verhaal is ook wat vaag. Telegraaf had volgens mij eerder een Hyves delen knop. maar pas sinds kort de Hyves respect button. Dus de cijfers zijn wellicht nog vertekent. Dan gaat ook weer hetzelfde op tussen het gemeengoed zijn van ‘liken’ vs ‘respecten’.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond