Deel dit artikel
-

Schiphol valt online weer in de prijzen

Drie prijzen sleept Schiphol dit jaar in de wacht bij het internationale prijzenfestival van vaktitel Moodie Report uit Engeland.

De vaktitel voor de internationale reisindustrie roemt Schiphol om zijn activiteiten op Facebook, Twitter en de mobiele app. Met de mobiele app laat het zelfs alle internationale concurrentie achter zich. Met de sociale kanalen sleept het een bijzondere vermelding in de wacht, wat zoveel betekent als de tweede plaats.

De mobiele app, die op vijf platformen draait, was in dezelfde verkiezing vorig jaar ook al de winnaar.

De app is ontwikkeld voor M2Mobi uit Amsterdam. Directeur Michiel Munneke: “Afgelopen jaar is de gebruikersinterface verbeterd, kun je meer alerts krijgen en is het zoeken naar parkeerplaatsen verbeterd. Hij wordt vaak gebruikt voor informatie voor vertrekkende en binnenkomende vluchten.”

In de nabije toekomst zullen de apps van vliegvelden, zeker de grote internationaal georiënteerde, zich gaan onderscheiden in de intelligente toepassing van de locatie van de gebruiker. “Contextgebaseerd gebruik is de toekomst. De app kijkt waar je bent, waar je reis naartoe gaat en hoeveel tijd op een luchthaven nog te besteden hebt.”

Een aantal luchthavens heeft zich al bij Munnekes team gemeld met interesse voor een vergelijbkare app.

Moodie Report reikte in vier categorieën prijzen uit. Schiphol kreeg een vermelding in drie. KLM won een eervolle vermelding voor de wijze waarop het social media inzet richting zijn klanten.

Foto: Alex Griffioen (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond