Deel dit artikel
-

Search nog altijd geliefd bij online retailer

Online retailers geven het meeste marketinggeld uit aan betaalde zoekadvertenties. Dat blijkt uit gezamenlijk onderzoek van Forrester Research en Shop.org. Search leverde in 2013 ook meer rendement op dan in voorgaande jaren.

Als reden voor hun keuze geven online retailers op dat search nog altijd de beste manier is om nieuwe klanten aan te trekken. Pas daarna komen affiliateprogramma’s, retargetingcampgnes en direct mail.

Voor het onderzoek werden 81 retailers ondervraagd. 45 procent van de respondenten zet meer dan honderd miljoen dollar om en de helft is al tien jaar actief. 32 procent heeft digitale marketingbudgetten van tien miljoen dollar of meer.

Negentien procent besteedt ruim de helft van het budget aan zoekadvertenties. Vrijwel alle e-tailers maken gebruik van Google AdWords of Yahoo Advertising. Wel hebben de retailers steeds meer oog voor displayadvertenties. Ook smartphones en tablets worden belangrijker gevonden, maar dan vooral in relatie tot e-mailmarketing.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond