Deel dit artikel
-

Secret Escapes opent kantoor in Amsterdam

De besloten shoppingclub voor hotelboekingen Secret Escapes heeft een kantoor in Amsterdam geopend. Eind volgend jaar wil het in de Benelux verdrievoudigen qua aantal geregistreerde leden.

Dat zei country manager Ognjen Zeric gisteren tijdens Emerce eTravel in Amsterdam. “Vorig jaar zomer zijn we begonnen met Nederlandse en Belgische deals en hebben nu 1,3 miljoen geregistreerde leden. Dat moeten er eind 2017 drie miljoen zijn”, aldus de Noor die geen onderscheid maakte tussen geregistreerd en actief.

Secret Escapes is een dealsite die dagelijks 28 miljoen leden mailt met deals van hotels. “Luxe en upmarket, dat is onze positionering. Driekwart van onze leden is vrouw, veel van hen hebben een inkomen van een ton of meer en hebben veelal óf nog geen kinderen of zijn eruit.” De site tipt hoteldeals met kortingen tot zeventig procent.

“Onze klanten leveren de hotels meer omzet op en zien hen ook vaak op andere gelegenheden weer terugkeren. De hotels werken dus graag met ons samen.”

Om zijn bekendheid te vergroten werkt Secret Escapes veel met televisiereclame om zijn naamsbekendheid te vergroten. “Tv is voor leadgeneratie”. Online kanalen worden ingezet voor performancedoeleinden.

Het Nederlandse kantoor is vooral een verkoopkantoor dat de top van de Nederlandse hotels wil binnenhalen. Dat zijn locaties die op een schaal van vijf minimaal vier sterren krijgen van hun klanten en een zekere verhouding in aantallen positieve en negatieve recensies.

Secret Escapes, wiens naam bij sommigen wat heimelijks oproept, haalde in drie financieringsronden 79 miljoen dollar venture capital op. Onder de investeerders bevinden zich: Google Ventures, Index Ventures en Octopus Ventures.

Foto: John Hickey-Fry (cc)

Deel dit bericht

4 Reacties

Paul Haarman

Al 1,3 miljoen leden in Nederland en België, wow! Dat is veel hoor, zeker wanneer dan ook nog eens 75% vrouw is en meestal een inkomen heeft van 100K+. Dat verrast mij toch mij wel, zowel qua succes van deze formule als qua zuivere statistiek. Wat mij ook altijd verbaast is dat de doelgroep dan het topsegment in inkomens betreft en dat die doelgroep dan weer uit is op kortingen tot 70%. Ik vraag me dan af of die doelgroep haar krenterigheid laat varen wanneer deze eenmaal in het hotel is aangekomen. Vroeger (toen het leven nog simpel was) wilde je als tophotel juist dat topsegment binnenhalen omdat men niet op een Euro meer of minder keek. Nu kun je je als top-accommodatie misschien beter richten op de lagere en middeninkomens, die zeuren niet om korting en laten de Euro’s die ze hebben gewoon rollen.

rubberen. robbie

Kennelijk zijn er in Belgie heel veel vrouwen die meer dna een ton verdienen, in nederland waren het er in totaal in 2013 436.000 (elsevier 2015). Stel dat 50% vrouw is -NOT- kom ik nog steeds niet verder dan 218.000. Inderdaad succes met je topsegment.

Rene

Laten ze eerst eens wat minder secret worden………
Je kunt alleen prijzen inzien als je eerst allerlei gegevens over jezelf opgeeft en een account aanmaakt.
Juist daarin hebben de meesten nog geen zin als je nog niet weet wat je ervoor krijgt.

S. Vermeulen

Haha, ja klopt. Volgens mij worden die cijfers een beetje overdreven. Maar goed, ik heb het zelf ook geprobeerd want ik werd, zonder reclame te willen maken, ook verleid door die 70%. Ook naar aanleiding van recensies van deze waar nogal veel te vinden valt over secret escapes https://nederlandreview.nl/vakantie/secret-escapes-ervaringen-beoordelingen-reviews. ik was ook wat bang dat je gegevens dan doorverkocht worden aan derden, maar dat viel gelukkig mee, ik krijg nog geen mailtjes van andere bedrijven waar ik me niet voor aangemeld had. En de spam valt ook wel mee. Dus al met al niet heel erg om je mail in te vullen. Dat doen ze natuurlijk ook om een beetje “exclusief” te lijken. Wat natuurlijk niet zo is als 1,3 miljoen mensen al bij “de club” zitten. Maarja, marketing wil natuurlijk ook wat!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond