Deel dit artikel
-

Semilo lanceert platform voor geprogrammeerde native campagnes

Het Amsterdamse Semilo lanceert een platform voor native en geprogrammeerde campagnes, dat nVision is gedoopt. Adverteerders kunnen daarmee op grote schaal native advertentiecampagnes opzetten en beheren. nVision werkt nu nog met Appnexus, maar daar komen andere platforms bij.

Native advertising zijn commerciële uitingen die goed aansluiten bij de doelgroep en door bezoekers doorgaans als minder commercieel worden ervaren. De grote uitdaging van native campagnes is volgens Semilio echter het realiseren van voldoende relevante schaal. Daarnaast zijn native campagnes over het algemeen bewerkelijk en tijdsintensief voor alle betrokken partijen.

nVision moet daarin verandering brengen. Adverteerders, bureau’s en trading desks kunnen met het platform gemakkelijk native campagnes starten op een groot aantal sites zonder het intensieve en foutgevoelige integratieproces met uitgevers door te moeten.

nVision is als eerste volledig geïntegreerd met programmatic platform Appnexus. De integratie met andere Demand Side Platforms (DSPs) volgt zo snel mogelijk, zo laat men weten Voorlopig kunnen adverteerders die gebruik maken van een andere DSP voor native campagnes gebruik maken van de Appnexus licentie van Semilo.

nVision kent verschillende typen uitingen, van advertorials die doorlinken naar de website van de adverteerder tot volledig branded pages voorzien van video’s, formulieren, foto’s of andere content. Uitingen werken cross-device en zijn dus ook in te zetten op smartphones en tablets.

De komende maanden wordt het systeem geïmplementeerd op een groot aantal websites binnen het portfolio van Semilo. Ook uitgevers die geen bestaand partnership hebben met Semilo zijn welkom.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond