Deel dit artikel
-

Ook Shell met iPad-tijdschrift

Shell heeft een interactief iPad-tijdschrift ontwikkeld dat centraal komt te staan in een internationale campagne van het energiebedrijf. De Nederlandse mobile marketing-specialist MobGen verzorgde het design.

De Inside Energy applicatie van Shell laat zien hoe creatieve ideeën en technologische ontwikkelingen een rol spelen bij de aanpak van wereldwijde energievraagstukken. Zo kom je onder meer aan de weet hoe Shell olie en gas wint op duizenden meters onder de zeespiegel door vanaf een groot drijvend platform diep onder de zeespiegel te ‘bladeren’.

Aan de hand van een interactieve collage leer je ook over de chemische processen die deel uitmaken van alledaagse producten als kussens of plastic flessen. Ook kun je (letterlijk) een kijkje nemen in de houtkachel waarmee in ontwikkelingslanden schonere lucht kan worden ingeademd.

Er zullen continue – in elk geval maandelijks – nieuwe artikelen aan het gratis tijdschrift worden toegevoegd. De artikelen kunnen eenvoudig worden gedeeld via sociale media en via een zoekfunctie kunnen specifieke items worden gevonden.

De app is ontwikkeld door MoBGen, dat Heineken en ABN Amro tot zijn klanten rekent. Een jaar geleden heeft het bedrijf ook al eens ‘Inverstor and Media Relation Application’ app gelanceerd voor aandeelhouders en mediarelaties van Shell. De nieuwe app is voor een breder publiek.

Volgens MoBGen is de app bijzonder omdat het gaat om een template based ‘native’ app, waarin verschillende artikelen als interactieve HTML5 ‘assets’ worden gepresenteerd. De meeste bestaande iPad-magazines gebruiken normale Pdf-bestanden.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond