Deel dit artikel
-

Singles Day slaat aan in Nederland

Eigenlijk is het een Chinees koopfeest, Singles Day, maar Nederlanders blijken de weg naar Chinese koopjessite AliExpress goed te kunnen vinden. Kortingscode.nl verwacht 60 keer meer bezoek van koopjesjagers.

“Om tien uur vanochtend ging het verkeer aan onze AliExpress-pagina al door het dak. Tien keer meer bezoek dan normaal”, zegt marketingdirector Jan Willem van Tilburg van uitgever Imbull. Een van de redenen voor het vele bezoek, zo vermoedt hij, is de aandacht van de media voor het Chinese koopjesfeest.

Op Singles Day verwennen alleenstaanden in China zich met een presentje. Die cadeaudag heeft door de opkomst van e-commerce een andere dimensie gekregen. Toegankelijker, groter. Op die ene dag zetten Chinese webwinkels meer om dan alle Nederlandse webshops samen in een jaar. Nederlanders kochten in 2015 voor acht miljard euro aan producten.

Van Tilburg: “Europese partijen beginnen in te haken op deze hype. Onder meer Guess, H&M en ICI Paris hebben grootschalige campagnes opgezet. De partijen die er op inspelen krijgen zichtbaar meer bezoekers op het moment. Ik zou de partijen die niet mee doen dan ook willen meegeven: spring er volgend jaar op in. Consumenten worden op een of andere manier gek van dit soort shoppingevents.”

Het moederbedrijf van AliExpress, Alibaba Group, heeft eerder al te kennen gegeven dat het Singles Day in de komende jaren meer wil gaan promoten in het buitenland. Feitelijk is het al zover, want de bedrijvengroep promoot 11/11 al als ‘Global shopping festival’.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond