Deel dit artikel
-

Sint steekt 146 miljoen in de schoenen van webwinkels

Webwinkels hebben deze weken 146 miljoen euro extra omzet vanwege mensen die online cadeautjes voor Sinterklaas kopen.

In een normale gemiddelde week hebben Nederlandse webwinkels per week een omzet van 81 miljoen euro. In de afgelopen weken echter is dat opgelopen tot 110 miljoen euro per jaar. Iedere week komt er 29 miljoen extra in het laatje bij pure players en de fysieke ketens die hun bakstenen handel naar het digitale domein verhuisden.

Dat blijkt uit cijfers van Thuiswinkel.org, dat een onderzoek liet uitvoeren door Blauw Research.

Online aankopen binnen de segmenten Speelgoed en Consumentenelektronica zijn het populairst. De volgende producten springen er uit:

  • LEGO City Passagierstrein
  • Playmobil Stoomboot van Sinterklaas en Zwarte Piet
  • Game: Battlefield 3
  • Game: Modern Warfare 3
  • Boek: Steve Jobs
  • Playstation 3
  • Tablets
  • iPod/MP3/MP4

De directeur van Thuiswinkel.org Wijnand Jongen zegt: “Ook voor de komende weken verwachten we dat de aankoop van online kerstcadeaus naar nieuwe records zullen gaan. Afhankelijk van het weer worden groeipercentages verwacht van tussen de 25 en 35 procent”. Jongen verwacht dat het schrappen van bezorgkosten opnieuw zal worden ingezet als instrument om nieuwe kopers over de streep te trekken.

De Nederlandse e-commercemarkt groeit dit jaar naar verwachting met tien procent tot negen miljard euro. Dat is het laagste groeipeil sinds jaren.

Foto: buck (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond