Deel dit artikel
-

Site MediaMarkt open voor reclame van derden

Het Duitse filiaal van webshop MediaMarkt staat adverteerders van buiten nu toe om reclame te maken in de digitale schappen.

Dat vloeit voort uit een samenwerking met Triad Retail Media, een bedrijf dat technologie levert waarmee webwinkels geld kunnen verdienen door reclame in hun winkel te tonen. Voor de webwinkel vormt dit een extra bron van inkomsten, omdat het reclame kan tonen aan maandelijks twaalf miljoen bezoekers van de winkel.

Ook in Nederland zijn de eerste signalen te zien waarbij winkeliers ruimte in de schappen maken voor adverteerders van buiten.

Traditioneel is reclame-exploitatie een activiteit van uitgevers. Webwinkels hebben het voordeel dat de bezoeker bijna per definitie een grotere aankoopintentie heeft en voor adverteerders dus meer geld waar is.

Triad Retail Media is ook actief in Nederland en vindt in ShopAds een jonge lokale concurrent. Oprichtster Marieke Vollering sprak onlangs op Emerce eRetail en wordt hieronder geinterviewd door Hans Voorn.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Foto: Miki Yoshihito (cc)

Deel dit bericht

4 Reacties

Maarten

Lekker relevant ook 🙁

twp

Vreemde actie van de mediamarkt zeg, zou ik zelf nooit doen.

Zakarija Acherrat

Kunnen concurrenten dan ook hierop adverteren?

Jurre

Daar wordt je als bezoeker toch niet wijzer van? De aankoopintentie lijkt mij hoog voor het specifieke product waar men op gezocht (en hopelijk gevonden) heeft. Hoe relevant wil je het hebben?.. relevanter wordt het toch niet? Het komt de kwaliteit van de UX niet echt ten goede denk ik. In mijn optiek is deze actie net zo tenenkrommend/ storend als advertenties op de rest van de buienradar-achtige sites, maar die hebben een ander businessmodel als basis lijkt mij. Heeft Mediamarkt dit nu echt nodig?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond