Deel dit artikel
-

Sites na Mobilegeddon mobielvriendelijker, maar niet geoptimaliseerd voor mobiel

De sites van de 3500 grootste AdWord-adverteerders zijn tussen het eerste en het tweede kwartaal mobielvriendelijker geworden als gevolg van Googles Mobilegeddon, maar ook echt geoptimaliseerd voor mobiel is maar een fractie. Zegt het bureau Moovweb.

Sinds april houdt ’s werelds meest gebruikte zoekmachine rekening met de ‘mobielvriendelijkheid’ van een website. Sites krijgen een lagere ranking als die alleen uit Flash animaties bestaan, of slecht leesbaar zijn op kleine schermen.

Mobielvriendelijk is echter wat anders dan geoptimaliseerd voor mobiel. Dergelijke sites laden bijvoorbeeld sneller als ze op de smartphone worden bekeken. Dat soort sites is maar met 3 procent toegenomen. Met name transport en retail blijven achter.

Ongeveer zestig procent van Googles zoekverkeer komt van mobiele apparaten. Sites met een lagere ranking zagen hun verkeer wel teruglopen, tot 10 procent. Daardoor moest meer worden uitgegeven aan AdWord advertenties.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond