Deel dit artikel
-

‘Slechts helft Nederlandse hotels reageert op e-mail’

Nederlandse hotels schieten zwaar tekort als het gaat om klantondersteuning via e-mail. Een onderzoek van Casengo laat ziet dat bijna de helft van de hotels helemaal niets van zich laat horen.

Casengo stuurde een e-mail met twee vragen: is er vandaag een familiekamer beschikbaar en is het hotel geschikt voor kinderen? Slechts 53 procent van de aangeschreven hotels reageerde. Van de respondenten stuurde tien procent binnen tien minuten een reactie, bij ruim veertig procent duurde het twee uur of langer voor een reactie kwam. Na 15 uur had ruim 81 procent van de respondenten gereageerd.

Ook de kwaliteit van de antwoorden was nogal wisselend. Behalve dat er veel standaardmails terugkwamen, negeerde 39 procent de vraag of het hotel geschikt is voor kinderen volledig. Een kwart gaf een weinigzeggend antwoord als ‘kinderen zijn welkom’. De overige 36 procent kwam met specifieke voorbeelden of informeerde welke leeftijd de kinderen hebben.

Volgens Casengo reageert 16 procent van de hotels snel (binnen een uur) én relevant, 20 procent snel maar niet relevant, 29 procent relavant maar langzaam en 35 procent langzaam en niet relevant.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond