Deel dit artikel
-

Smartphone populairst voor Uitzending Gemist

Nederlanders kijken het liefst met hun smartphone naar de herhaling van programma’s van NPO, RTL en SBS.

Nieuwe cijfers van kijkcijferonderzoeker SKO laten zien dat men gemiddeld 5,6 uitzendingen terugkijkt op de smartphone. Op de desktop/laptop en tablet ligt dat met respectievelijk 4,1 en 4,2 een derde lager.

Daar staat tegenover dat het bereik met de grootste online apparaten het grootst is: 8,8 procent. Oftewel: 1,4 miljoen mensen keken afgelopen week een keer on demand, via internet, een gemiste uitzending van televisie. Voor de tablet ligt dat op 4,3 procent, of een bereik van 636.000 mensen.

Het totale online videobereik van de tv-zenders was vorige week 13 procent. Iets meer dan twee miljoen internetters keken een programma terug. ‘Wie is de Mol’ was met 172.000 kijkers het populairst, gevolgd door een andere stayer: ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’ (123.000). De nummer drie komt niet in de buurt van de magische grens van honderdduizend online kijkers. ‘Divorce’ tikt de 78.000 aan, wat gelijk staat aan een bereik van 0,5 procent.

Foto: Eneas De Troya (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond