Deel dit artikel
-

Snoepgigant Mondelez haalt Twitter in huis

De maker van koek- en snoepmerken als Lu, Oreo, Prince, Stimorol en Toblerone wil messcherpe mobiele marketing kunnen bedrijven. Daarom haalt het op verschillende continenten specialisten van Twitter letterlijk in huis.

Het betreft hier een marketingdeal waarbij Mondelez (portfolio) een aanzienlijk bedrag betaalt om marketingadvies en -training te krijgen. Mensen van Twitter schuiven aan op de Mondelezkantoren in Amerika, Engeland, Brazilië en India. Ze zullen zij aan zijn werken met de lokale marketingteams.

Dat schrijft de Financial Times.

De trainingen en tips betreffen vooral het gebruik en de inzet van real time analytics. Twitters medewerkers laten zien welke relevante inzichten Mondelez’ mensen uit de analytics kunnen halen en hoe ze daarop kunnen reageren. De snoepmaker krijgt zo per cultuur te zien wie wanneer waarom over wat praat.

De focus ligt vooral op het mobiele gebruik van Twitter, aangezien een groot deel van de conversaties zich afspelen op telefoons en tablets.

Met Google sloot Mondelez een vergelijkbare overeenkomst, gericht op mobiele marketing. Het zoekbedrijf stationeerde in het verleden wel vaker slimme marketeers bij grote merkadverteerders om kennis en kunde over online adverteren over te dragen. Twitter lijkt het trucje nu af te kijken om op het hoogste niveau de marketingmogelijkheden van zijn chatdienst bekender te maken.

Binnen afzienbare tijd zal Twitter ook real time bidding-functies toevoegen aan zijn dienst. Die reclametechnologie kreeg het bedrijf in handen met de overname, eerder deze week, van mobiel marketingbedrijf MoPub. Daarvoor legde Twitter 350 miljoen dollar op tafel, wat het tot de grootste overname in het verleden van het nog jonge bedrijf maakt.

Foto: Andreas Bohlender (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond