Deel dit artikel
-

Social Embassy duikt in influencer marketing

Social Embassy gaat volgende maand een onderzoek publiceren over influencer marketing. Het onderzoek wordt momenteel uitgevoerd samen met de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht.
 
Binnen influencer marketing wordt de influencer door bedrijven ingezet als marketingtool. Merken hebben baat bij positieve reacties op hun producten of diensten, die vervolgens terecht komen bij een grotere groep mensen. Dit kan zowel op blogs, video’s als sociale media.

Het lijkt een redelijk eenvoudig model. Maar de praktijk vergt vaak nog veel zaken waarbij rekening gehouden moet worden om influencer marketing succesvol in te zetten. Authenticiteit en geloofwaardigheid zijn zulke factoren.

Een van de aspecten die influencer marketing zo succesvol maakt, is de interactie tussen de influencer en hun volgers. Door de sponsoring, giften en advertenties van merken worden er in de reacties van consumenten vragen gesteld over de authenticiteit en geloofwaardigheid van de post. Deze bronnen van inkomsten zijn echter nodig voor influencers om te blijven bestaan. De consument zet hier tegenwoordig steeds vaker vraagtekens bij. Ze vragen zich af in hoeverre de influencers daadwerkelijk hun oprechte mening geven over het product.

Hoe kan er worden gezorgd dat influencers nog steeds op een authentieke manier samen kunnen werken met merken? Met welke aspecten moet een influencer rekening houden wanneer zij geloofwaardig willen overkomen?

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond