Deel dit artikel
-

Sociale media leidend bij zoektocht naar nieuwe baan

Het aantal werkzoekenden dat sociale media inzet tijdens de zoektocht naar een nieuwe baan blijft groeien. Dat blijkt uit het jaarlijkse kandidatenonderzoek van HR-dienstverlener Unique in samenwerking met onderzoeksbureau Motivaction onder 1.161 werkzoekenden.

Waar het percentage dat sociale kanalen gebruikt eerder bleef steken op 28 procent, is dat in het afgelopen jaar gegroeid naar 36 procent.

Zo’n 70 procent gebruikt LinkedIn. 62 procent doorloopt zijn zoektocht via Facebook. In 2014 was dat nog 67 procent (LinkedIn) en 48 procent (Facebook).

De verliezers: zowel regionale als landelijke dagbladen. Zij zijn niet langer het go-to medium voor het vinden van werk. Een ruime meerderheid geeft aan met name vacaturesites te bezoeken in de hoop een baan te vinden. Daarnaast is voor de helft van de werkzoekenden ook het persoonlijk netwerk, zowel on- als offline, nog altijd een belangrijk middel.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond