Deel dit artikel
-

Speurders.nl koppelt met webwinkels

Speurders.nl wil dat middelgrote en grote webwinkels hun aanbod door gaan plaatsen op de advertentiesite van De Telegraaf. Daartoe gaat de website binnenkort in een nieuw jasje online.

Vanmiddag verscheen de publieke testversie van de nieuwe site van Speurders.nl. In een persbericht zegt het bedrijf "We nemen afstand van de traditionele vraag- en aanbodsites." De woordvoerster legt dat uit met: "Andere sites zijn vooral gefocusd op het vergroten het aanbod. Wij onderscheiden ons door advertenties víndbaar te maken."

In de nieuwe vormgeving staat het ‘zoeken op basis van kenmerken’ centraal. "Uit eigen onderzoek bleek dat gebruikers graag willen weten of de verkopende partij een bedrijf of een particulier is. Dat is nu mogelijk."

Hoewel Speurders zegt zich niet te focussen op de omvang van zijn online assortiment zoekt het bedrijf toch de aansluiting met webwinkeliers. Via een zogeheten API kan de database van een webwinkel worden gekoppeld aan die van de advertentiesite. De Telegraaf-site is niet van plan om, zoals bijvoorbeeld Jaap.nl en Huizenzoeker.nl op de huizenmarkt, het aanbod van andere tweehandssites doorzoekbaar te maken. "Dat zouden we alleen doen als het duidelijk meerwaarde oplevert."

Over de financiële prestaties zegt de woordvoerster niets anders dan "Het gaat goed met Speurders." De financiële publicaties van het moederbedrijf geven hooguit een kleine indicatie van hoe het Speurders gaat.

Uit de vorige maand gepubliceerde halfjaarcijfers van Telegraaf Media Groep bleek dat de omzet uit personeels- en rubrieksadvertenties in het eerste halfjaar met 2,3 miljoen euro was gedaald tot 179,9 miljoen euro. Hoe groot de bijdrage van de digitale activiteiten daarin is, maakte TMG niet bekend. Over heel 2007 bedroegen de Digital Sales van Telegraaf Digitale Media Nederland 38,5 miljoen euro. Dat was toen een stijging van 12,3 procent ten opzichte van 2006.

Deel dit bericht

5 Reacties

Sebastiaan

Jammer alleen dat de verkoopafdeling daar kennelijk niet weet wat de ontwikkelaars voor mooie dingen bouwen. Niemand snapt er iets van of kan vertellen hoe het werkt. Helaas al jaren niet. Een typisch voorbeeld van een ouderwetse krant die geen aansluiting kan vinden met de nieuwe adverteerders.

Robin

Argh! Wat heeft die nieuwe site een kleine lettertjes

swartjes

Laatste stuiptrekkingen. Het bedrijf verbrand al sinds de start enkele miljoenen per jaar en heeft zware verliezen. Ze gaan zich nu onderscheiden door advertenties vindbaar te maken. Nee lees nu even goed en probeer niet te lachen.. Wie bedenkt dit soort nonsens eigenlijk? En laten we het over de nieuwe site maar helemaal verder niet hebben. Wat een treurnis allemaal. Minstens zo onoverzichtelijk als de Telegraaf enne.. het onderscheidend vermogen is duidelijk te zien (whahaha whoehoe)

Hans

Je kunt kritiek hebben op de nieuwe site, maar ik vind het honderd keer beter dan marktplaats qua interface. Marktplaats staat echt al jaren stil, en blijft stug vasthouden aan die idiote frames en onoverzichtelijke lijsten. In deze nieuwe beta van speuders vind ik tenminste in een paar klikken de juiste rubriek, da's een hele vooruitgang. Kunnen ze bij Marktplaats echt nog wel wat van leren!

Richard

Ik sluit mij volledig aan bij Hans. Het is innovatief en weer rustig op het eerste oog. Marktplaats zou een dergelijke stap niet zomaar durven zetten, de lichtelijk gewijzigde voorpagina is zelfs nog niet overal actief. Complimenten aan het team van Speurders!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond