Deel dit artikel
-

Spil Games sluit alle verkoopkantoren

Spil Games staakt alle directe verkoopactiviteiten en sluit daarom de verkoopafdelingen in Hamburg, Londen en Hilversum.

Tussen begin september en eind oktober sluit het internationale digitale spellenbedrijf zijn verkoopkantoren in Nederland, Duitsland en Engeland. Het gaat specifiek om directe verkoop, premium sales.

Het besluit treft twaalf medewerkers die worden ontslagen. Dat is drie procent van het personeelsbestand, aldus Floris Jan Cuypers. Hij is verantwoordelijk voor Corporate Development en Communicatie.

Tegen deze uitgave zegt hij: “We stoppen directe verkoop en gaan automated advertising opschalen en optimaliseren. We werken al jaren met exchanges, DSP’s en SSP’s en passen daar de verkooporganisatie nu op aan. Een groot deel van het verkoopteam is hier al mee bezig. Het krijgt meer focus.”

Spil Games heeft maandelijks 180 miljoen actieve spelers op zijn internationale netwerk. De commerciële exploitatie daarvan gebeurt vanuit Hilversum. Het bedrijf heeft China en Duitsland studio’s waar nieuwe spellen worden ontwikkeld.

Deel dit bericht

7 Reacties

Rambo

Jammer dat Spil zich nog niet echt richt op F2P, mmo’s & browsergames

Erwin Boogert

Ze doen toch niet anders dan dat?

Rambo

Er zit een verschil tussen, ik doel dus meer op de hardcore varianten bijvoorbeeld spellen als Drakensang Online. Dus meer de bigpoint kant op 😉

http://nl.bigpoint.com/

Als ze die zelf ook gaan ontwikkelen en uitgeven zullen ze veel meer inkomsten genereren, het is en blijft de vraag of ze dat ook kunnen.

Vooral met de opkomst van online browsergames zie ik kansen voor Spil. Wellicht komen ze nog met gerichte portals puur voor die spellen, i.p.v. te gaan samenwerken met andere bedrijven en die spelletjes van hun te promoten.

Jeremy

Nog nooit van gehoord..

Gijs Vroom

Is dit voorbode voor een enorme beweging in online advertising? Econometristen en trading specialisten, in plaats van account managers? Gaat dit ook bij de grote uitgevers in Nederland gebeuren, en dus ook aan de inkoopkant – bij de mediabureaus?

hanco naninck

Hier is geen spel(d) tussen te steken. Moeilijke woorden en verklaringen voor het feit dat er een scheurtje in het succes is ontstaan.

Reinoud

Lijkt een actie om kosten te besparen maar wel logisch wanneer je bezoekers in alle uithoeken van de wereld op gelocaliseerde websites spelletjes spelen.

Waarschijnlijk is dit de reden dat voormalig Sales-Director Sidney Mock het bedrijf heeft verlaten?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond