Deel dit artikel
-

Spreadshirt: 95 miljoen euro omzet

E-commerce- en designplatform Spreadshirt, dat gepersonaliseerde t-shirts verkoopt, sluit dit jaar af met een omzet van rond de 95 miljoen euro.

De term crowdsourcing was nog maar amper bedacht en Spreadshirt werd in Duitsland opgericht. Gebruikers konden er hun eigen ontwerpen naar de site uploaden en als bedrukte shirts aan derden verkopen. Dat is nu bijna vijftien jaar geleden en nog steeds het onderliggende concept.

Uit een presentatie afgelopen week werd duidelijk dat het bedrijf dit jaar zal afsluiten met een verkooptotaal van tegen de honderd miljoen euro. Er werden 4,6 miljoen shirts bedrukt en verzonden. De groei komt overwegend uit de Verenigde Staten.

Om de omzet te realiseren wordt ook enthousiast gebruik gemaakt van affiliates. Aan hen wordt dit jaar vijftien miljoen euro uitgekeerd als vergoeding voor het aanbrengen van de verkoop.

Spreadshirt trok begin 2009 voor het laatst venture capital aan, een bedrag van 13 miljoen dollar.

Foto: Bradley Johnson (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond