Deel dit artikel
-

Starcom en Cheil Amsterdam maken dynamische pre-roll

Starcom en Cheil Amsterdam zetten voor klant Samsung dynamisch gegenereerde pre-rolls in op YouTube. Dit is een stap richting het kunnen personaliseren van videocommercials. Deze campagne bestaat uit zeventien variaties, maar volgend jaar bij andere klanten kan dat oplopen tot honderden.

Afhankelijk van wie een video bekijkt, kan Samsung zijn potentiële klant steeds een andere commercial laten zien. Wie een gaming- of sportvideo wil zien krijgt een andere pre-roll te zien dan wie een muziekvideo of vlog aanklikt.

Trafficmanager Angelique Spoelder van Cheil legt aan Emerce uit: “Het aantal tekstvariaties per video verschilt. We hebben er nu voor gekozen om binnen de categorie Muziek meerdere versies te maken, omdat het thema ‘The world in 360. Live 360’ zich heel goed leent om verschillende settings te laten zien. Denk aan salsa dansen, rockmuziek et cetera. In deze categorie zijn er in totaal 16 verschillende video’s gemaakt die, afhankelijk van de zoekgedrag van de consument, getoond worden.”

“Voor de overige categorieën zijn ook meerdere versies ontwikkeld, maar omdat dit de eerste keer is dat deze techniek wordt toegepast, houden we nu nog vast aan een beperkt aantal wissels. Op basis van de learnings willen we dit begin dit jaar gaan opschalen. In theorie kun je dus straks honderden verschillende relevante videocommercials inzetten die daarmee een enorm bereik genereren.”

Het ligt voor de hand dat de variatie in te tonen video wordt bepaald door de profielinformatie die het marketingbureau heeft over de kijker. Niet, zoals nu, op basis van de YouTube-categorie waar een filmpje in valt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond