Deel dit artikel
-

Utrechtse startup wil bedrijven helpen met klantencontact via WhatsApp

Drie jonge ondernemers uit Utrecht hebben een nieuwe startup Watermelon opgericht, die klantenservice via WhatsApp voor andere bedrijven wil verzorgen. Dat kan op twee manieren: zelf achter de knoppen zitten, of alles uitbesteden.

De 20-jarige Alexander Wijninga constateerde dat bedrijven het vaak nog te ingewikkeld vinden om hun klanten via WhatsApp te woord te staan. Samen met Daan Gönning (20) en Charl Haas (21) besloot hij daarom om eigen software te ontwikkelen, waarmee WhatsApp ook op de computer en tablet gebruikt kan worden. Daarnaast verzamelt het programma statistieken van WhatsApp-chats.

De cloudoplossing is op dit moment al geïntegreerd met Exact Online, maar daar komen Salesforce en Soho CRM bij, zegt Wijninga tegen Emerce. “Het klopt dat je links en rechts al integraties ziet met andere systemen, maar je kunt bij ons ook alles uitbesteden. Dan gaan wij namens je bedrijf de klantenondersteuning verzorgen.”

Diverse banken en speciaalzaken zouden geïnteresseerd zijn. De eerste klanten wil Wijninga nog niet met naam en toenaam noemen. Zijn bedrijf wil uitbreiden in heel Europa, en kijkt ook al naar de Verenigde Staten.

Deel dit bericht

1 Reactie

Ron Rubens

Wij hebben ook wel eens gekeken naar mogelijkheden met Whatsapp maar kregen te horen dat Whatsapp geen officiële API heeft en zelfs bedrijven blokt die Whatsapp als commercieel dienst gebruikt.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond