Startup lanceert zakelijke WhatsApp

De Nederlandse startup Casengo lanceert vandaag een nieuwe cloudapplicatie die de klantenservice bij MKB’ers moet verbeteren. En wel met hybrid messaging.

Elke e-mail die vanuit de app wordt verstuurd, bevat een link die de klant in staat stelt te reageren via chat. Daardoor kunnen ook volgens Casengo de kleinste webwinkels chat inzetten om hun klanten te helpen. Een chatknop op hun site is niet eens noodzakelijk. Casengo omschrijft de app zelf als een zakelijke variant van WhatsApp.

De app plaatst ook alle interacties betreffende dezelfde klantvraag op één tijdlijn, zoals bij Facebook. Het type communicatiekanaal speelt daarbij geen rol: wat er met die ene klant over dat ene onderwerp is besproken – via e-mail, chat of social media – is in één oogopslag te overzien. Volgens het bedrijf resulteert deze vorm van ‘case management’ in kortere responstijden en een snellere afhandeling.

De applicatie is reeds getest door de serviceafdeling van etenbestelsite Thuisbezorgd.nl. Sinds drie maanden gebruiken zo’n vijftig medewerkers Casengo; ze handelen er ruim duizend klantvragen per week mee af.

Deel dit item

Wacht even… Whatsapp is een mobiele applicatie waarmee ik eenvoudig gratis berichten (en ook foto’s en spraak) kan verzenden naar mijn vrienden. Dit (Casengo) klinkt meer als klant contact software die werkt via e-mail en chat. Dat is toch iets compleet anders? Als je het mij vraagt wordt het woord “app” hier verkeerd gebruikt en is de vergelijking met Whatsapp ver te zoeken. Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?

Hi Jeroen, bedankt voor je feedback. We noemen Casengo een app omdat het een cloud-based applicatie is. En de software draait ook op mobiel of tablet. Da’s verder niet heel bijzonder.

Over je Whatsapp-vraag.. Onze exclusieve bètatesters hadden het spontaan vaak over Whatsapp toen ze feedback gaven over de functionaliteiten van Casengo. Whatsapp en Casengo delen inderdaad dezelfde ‘instant messaging’-functionaliteit.

Met Casengo stuur je, net als met WhatsApp, berichtjes heen en weer. Je leest ze als je tijd hebt, net als met e-mail. En heb je allebei tegelijk tijd, dan werkt het net als chatten. Natuurlijk biedt Casengo als zakelijke software veel meer mogelijkheden.

Check anders even ons demofilmpje op YouTube (hybrid messaging wordt behandeld vanaf 1:26) – of nog beter, maak een account aan via http://casengo.com, en ervaar zelf het verschil met andere klantcontactsoftware! :)

Hallo Floris,

Bedankt voor je reactie. Het eerste waar ik gisteren aan dacht was dit wel wat weg heeft Livecom/Livedesk. Dat was niet zo’n gekke gedachte zie ik nu….. :-)

Veel succes.

Met vriendelijke groet,
Jeroen

@Floris
Leuk initiatief. Vraag: hoe zit het met bijvoorbeeld twitter of facebook integratie? En wat als ik vanuit chat of mail een live gesprek will initieren?

Hey Floris (en Thijs),

Van harte met de launch van Casengo. Benieuwd hoe het eruit ziet, zal binnenkort eens een try doen.

Vanuit de gebruikersgroep van Robin herken ik de vergelijking met Whatsapp wel. Denk dat het gevoel inderdaad van de online dialoog komt. Maar Jeroen heeft wel een punt, in the end blijft het een oplossing voor online customer service.

Succes en we zien elkaar vast binnenkort wel ergens.
Cheers,
Patrick

@jeroen ideeen evolueren :) bedankt!
@patrick thnks en veel succes met jouw app!
@pim bedankt en Twitter wordt nu deels ondersteund, de volledige versie incl facebook bij de officiële launch eind dit jaar.

@emerce
Waar komen die smileys steeds vandaan?

@floris. Dat vroeg ik me dus ook al af.

Reactie plaatsen