Deel dit artikel
-

Startup maakt ‘slapend winkelglas’ wakker

De Nederlandse startup WindowSketch hoopt een nieuwe nichemarkt aan te boren met interactieve advertenties op winkelruiten. Slapend glas wakker maken, zo formuleert initiatiefnemer Floris Sanders het. Deze zomer is de primeur bij een niet nader genoemde landelijke retailer.

Windowsketch heeft een samenwerking opgezet met de Belgische producent Barco, bekend van projectoren die beeld tonen op speciaal zonwerend folie. Dit houdt zonlicht tegen van buiten, maar niet de content die je wilt tonen.

Software stemt de getoonde content af op externe factoren, bijvoorbeeld schattingen van het geslacht en de leeftijd van toekijkende klanten.

De startup uit Oss is opgericht door Floris Sanders, telg van de Sanders Retail Groep. Hij gelooft dat projectie veel goedkoper is dan het handmatig inrichten van winkelruiten. De Barco projectoren draaien 20.000 uur zonder onderhoud. Voor de opstelling is een hangende projector op ongeveer anderhalve meter van de winkelruit raadzaam. “Het zijn eigenlijk theaterprojectoren. Er zijn ook wel andere oplossingen, met speciale lenzen, zodat je de projector dichter bij het raam kunt zetten.”

Een proefopstelling staat bij de HEMA in Oss, en volgens Sanders is hij in onderhandeling met de keten. “De landelijke uitrol is niet bij de HEMA”, laat hij aan Emerce weten. “Ik mag de naam nog niet onthullen.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

2 Reacties

Johan Vos

Super idee, het probleem in het verleden was dat allerlei digital Signage oplossingen aangeboden werd door AV bedrijven maar bij deze bedrijven ging het alleen maar om zo veel mogelijk schermen te plaatsen met software erbij en zoek het maar uit. Deze AV bedrijven hebben niet de Retailkennis die nodig is. Juist deze specifieke Retail kennis en het juiste Retail gevoel! het maken en beheren van content is een perfecte combinatie. De hardware is voor AV bedrijven core business maar dat is het minst belangrijke onderdeel in de oplossing. Heb op jullie site gekeken en ziet er veelbelovend uit. Ik ga jullie zeker volgen en veel succes.

Serge

Mee eens, briljant dit! Weg met al die traditionele paspoppen. Dit is veel efficiënter, flexibeler en veel beter te targetten. Denk bijvoorbeeld aan het tonen van producten gebaseerd op het weer. Bij regen laat je paraplu’s in de aanbieding zien, bij zon een aantal zonnbrillen of korte broeken en bij sneeuw handschoenen. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Waar kan ik intekenen? 😉

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond