Deel dit artikel
-

Steeds meer advertentiegeld naar sociale media

Advertenties via sociale media maken in 2019 ongeveer twintig procent uit van de totale advertentiebestedingen. Dat voorspelt Zenith Optimedia, onderdeel van reclamegigant Publicis. Het zou gaan om een bedrag van 50 miljard dollar, waarmee print zou worden gepasseerd.

De belangrijkste reden van die groei is het toenemende gebruik van sociale media op smartphones. Voor het laatste nieuws oriënteren consumenten wereldwijd zich steeds meer op sociale media.

De totale advertentiemarkt groeit volgend jaar met 4,4 procent, net als in 2016, zegt Zenith. Met name online video advertenties groeien snel met een verwachte omzet van 35,4 miljard dollar in 2019.

Overigens lijkt ook native advertising steeds meer de sociale media te omarmen, volgens een maandag verschenen studie van Advertiser Perceptions. Nu wordt een groot deel van het native advertiebudget besteed aan traditionele uitgevers, maar het percentage is ten opzichte van vorig jaar al flink gedaald.

Facebook is momenteel veruit het grootste platform voor native advertising, gevolgd door Google, BuzzFeed, YouTube en Yahoo.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond