Deel dit artikel
-

Steeds meer QR-vitrines

Fashioncheque, de algemene modecadeaubon van Nederland, heeft in Almere een eerste virtuele winkel ingericht. Met QR-codes kun je informatie over de bon en de achterliggende organisatie opvragen. De volgende stap is in New York te zien: de inspiratiewinkel.

Bij de winkel van fashioncheque in Almere kun je op het raam lezen waar de Fashioncheque precies te besteden is in de stad. Ook kun je door middel van een QR-code meer te weten komen over de bon.

De winkel is ontworpen door STB Sign Group, de bedenkers van Window dressing in Nederland. Eigenlijk een soort nepgevels die de verpaupering van leegstande panden in winkelgebieden moet tegengaan. Dergelijke maskeerwinkels (bijvoorbeeld een 3D-lunchroom) zijn waarheidsgetrouw, maar zijn niet te bezoeken.

In de VS, Engeland en Singapore gaan ze een stap verder. Zo heeft eBay kort geleden in New York een inspiratieshop geopend die 24 uur per dagen open is. Eigenlijk een soort Kijkshop met artikelen in de vitrine. Met de bijbehorende QR-code kunnen de artikelen direct besteld worden. In Singapore kunnen haastige consumenten bij de virtuele winkel van Cold Storage boodschappen doen.  In Engeland hebben supermarkten Tesco en Ocado virtuele vitrines geopend.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond