Deel dit artikel
-

Stemperiode van de Website van het Jaar afgesloten

De stemperiode van de Website van het Jaar-verkiezing, de grootste online publieksprijs van Nederland, is gesloten. Op donderdag 27 november aanstaande worden de prijzen voor de Beste en Populairste websites volgens het Nederlandse publiek uitgereikt.

De Website van het Jaar-verkiezing werd dit jaar voor het veertiende jaar op rij gehouden. In de afgelopen verkiezingsperiode brachten zo’n 600.000 stemmers bijna 1 miljoen stemmen uit op websitevanhetjaar.nl. Er hebben 17 procent meer mensen gestemd dan in 2013.

Het Nederlandse publiek beoordeelde in drieëntwintig categorieën zijn favoriet op inhoud, navigatie, ontwerp en aanbevelingsintentie. In elke categorie zijn twee prijzen te winnen: de Beste en de Populairste Website van het Jaar. De ‘Beste Website’ is de site met de hoogste gemiddelde score op inhoud, navigatie, ontwerp en aanbevelingsintentie. De ‘Populairste Website’ is de site met de meeste stemmen. De overall winnaar is de website met de beste relatieve beoordeling en mag zich ‘Dé Website van het Jaar’ noemen.

Op 27 november 2014 worden tijdens de feestelijke uitreiking in The Harbour Club Amsterdam, in aanwezigheid van de pers en de teams achter de websites, de winnaars bekendgemaakt. Winnaars in 2013 waren onder andere ING, Facebook, Groupon, Marktplaats Auto’s, IKEA, Beter Spellen, Tweakers, PSV, Sunweb en 24Kitchen.

Website van het Jaar wordt gesteund door onder andere KPN, Sitecore en True. De verkiezing is een initiatief van MetrixLab en Emerce.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond