Deel dit artikel
-

Straks compensatie voor storingen van telefonie, televisie en internet

Consumenten en zakelijke klanten krijgen vanaf 1 juli 2017 financiële compensatie voor storingen van telefonie, televisie en internet. Met een wetswijziging legt Minister Kamp van Economische Zaken deze verplichting op aan aanbieders van zowel vaste als mobiele telefonie, televisie en internet.

Internet en telefonie zijn onmisbaar in onze maatschappij geworden. Storingen leiden niet alleen tot persoonlijk ongemak, maar hebben ook gevolgen voor de economie, vindt Kamp. Het is dus redelijk dat zowel consumenten als zakelijke klanten compensatie krijgen bij lange storingen.

Compensatie wordt vanaf 1 juli 2017 verplicht bij een telefonie-, televisie- of internetstoring die langer dan twaalf uur duurt. De minimale vergoeding voor elke klant, zowel met een abonnement als met een prepaid contract, bedraagt altijd één euro.

Bij een storing tussen 12 en 24 uur hebben klanten recht op ten minste één dertigste deel van de maandelijkse abonnementskosten. Een storing tussen 24 en 48 uur geeft recht op een compensatie van twee dertigste deel van de maandelijkse abonnementskosten enzovoort. Voor prepaid contracten wordt de vergoeding, per 24 uur dat de storing zich voordoet, vastgesteld op 50 eurocent,

De compensatieregeling gaat ook gelden voor de zakelijke klanten van aanbieders. De regeling biedt ruimte voor aanbieders om klanten in plaats van een geldelijke compensatie een andere compensatie aan te bieden, zoals bijvoorbeeld extra data of beltegoed. Hierbij geldt als voorwaarde dat de klant hiermee uitdrukkelijk akkoord gaat.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond