Deel dit artikel
-

Super Bowl: veel hashtags, amper netwerknamen

De helft van de tv-commercials tijdens de Super Bowl communiceerde een hashtag. Maar of die op Instagram, Twitter of Facebook moest worden gebruikt, lieten adverteerders aan de kijkers zelf over.

Tijdens de Super Bowl vannacht turften Marketingland.com hoeveel commercials een hashtag bevatten. Dat was 45 procent. Iets minder dan de vijftig procent van vorig jaar.

Los van de cijfers staat het buiten kuif dat de # een teken in de taal is geworden dat extra betekenis toevoegt aan een boodschap.

Van de in totaal zestig tv-commercials bevatten er 27 een hashtag. Die zijn meestal verbonden aan een reclamecampagne, soms maken ze deel uit van het gewenste merkbeeld van de adverteerder.

In slechts drie commercials werd aangegeven op welk netwerk de # moest worden gebruikt. Er waren verwijzingen naar Twitter en Facebook. Niet naar Instragram, niet naar Google Plus of, ook mogelijk, Snapchat. Veel vaker, in 21 van de zestig clips, werd gewoon de URL van het adverterende bedrijf genoemd.

Foto: David Lytle (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond