Deel dit artikel
-

SVBmedia en bone gaan samen

Communicatiebureau SVBmedia en digitaal reclamebureau bone gaan per 1 oktober samen. Het team van bone trekt in bij SVBmedia in Amsterdam.

Dat maken de partijen vanochtend bekend aan de markt. Het moederbedrijf van SVBmedia heeft de aandelen bone overgenomen. Over de verkoopprijs is niets bekendgemaakt.

De achtergrond bij het samengaan is duidelijk. SVBmedia heeft digitale expertise nodig om mee te spelen in de zich snel ontwikkelende communicatiemarkt. Bone op zijn beurt krijgt toegang tot een groter netwerk van klanten, zusterbedrijven en tools.

“Met bone erbij kunnen we volledig geïntegreerde mediastrategieën bieden, in combinatie met digitale creatie”, aldus directeur Herco Tibboel van SVBmedia in een persbericht.

Tegen Emerce zegt hij: “Rens Plandsoen en ik zijn het erover eens dat we resultaatgerichter moeten gaan werken. Vanuit die achtergrond kwamen we elkaar een paar geleden weer te spreken. Eind deze maand is bone bij ons ingetrokken. Dan gaan we werken aan een gezamenlijke propositie en kijken hoe we elkaars klanten beter kunnen bedienen.”

Het nieuwe bureau bedient een breed spectrum van traditionele en nieuwe media.

In de nieuwe opzet bestaat de directie uit Herco Tibboel (algemeen directeur, SVBmedia), Rens Plandsoen (commercieel directeur, bone) en Rob Kamsteeg (financieel directeur, SVBmedia).

SVBmedia werd in 1991 opgericht, zit in Amsterdam en is inmiddels onderdeel van het Zwitserse PubliGroupe. Net als Zanox, Spree7 en Improve Digital. Bone uit Utrecht bestaat sinds 1999 en wordt gezien als een van de vooraanstaande digitale reclamebureaus van Nederland.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond