Deel dit artikel
-

Tabletmarkt zakt verder in

De tabletmarkt staat nog steeds onder druk. Dat blijkt uit de marktcijfers van IDC over het vierde kwartaal. Er werden 65,9 miljoen tablets verscheept, tegen 76,4 miljoen een jaar terug. In heel 2015 ging het om 206 miljoen, 10 procent minder dan in 2014.

Vijf leveranciers zijn verantwoordelijk voor ruim de helft van de markt, maar alleen Huawei en Amazon wisten hun aandeel te vergroten. Apple en Samsung leverden wederom in. Apple leidt nog steeds de markt met zijn iPads. Daarna volgen Samsung en het Chinese Lenovo. Apple heeft nu iets minder dan een kwart van de markt en Samsung blijft met 13,7 procent ver achter.

Volgens IDC zal de markt de komende tijd wellicht iets aantrekken door de verkoop van tablets met ontkoppelbare toetsenborden. Daarvan was de iPad Pro veruit succesvolste variant, ondanks wisselende reacties. De belangstelling voor pure tablets is echter tanende.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond