Deel dit artikel
-

Tablets zeer geschikt voor actiereclame

Wehkamp heeft zijn actiereclames op televisie meer afgestemd op tabletgebruik. Dat vertelde Alexander van Slooten, manager internet marketing, op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht.

“Voorheen gebruikten we voor actiereclame vooral radio, waarbij we er rekening mee hielden dat mensen achter of in elk geval in de buurt van een pc zaten. Maar het werkt even goed, zo niet beter, met televisie en tablets.”

De tablet wordt namelijk gedurende de hele avond gebruikt, ook tijdens het televisie kijken, aldus Van Slooten. “Dat begint ergens rond zes uur en eindigt ongeveer om tien uur.” In tv-reclames kan dan eventueel worden verwezen naar informatie op de tablet.

Ongeveer 10 procent van al het verkeer naar het webwarenhuis komt momenteel van tablets. De conversie ligt dan ook hoger dan bij mobiele bezoekers. “Met 1,7 miljoen tablets is dit een serieus medium geworden, waarvoor we onze site dan ook aan het optimaliseren zijn. Geen flash, goede weergave in landschaps- en portretmodus, dat soort dingen.”

Van Slooten gaf toe dat Wehkamp nog niet zover is als bijvoorbeeld de sites van KLM en MTV. “We letten in elk geval op snelle laadtijden en grote knoppen, waardoor men minder snel verdwaalt.”

Via de mobiele telefoon komt minder verkeer naar de site van Wehkamp, hooguit twee procent. “We zien iets meer mannen dan vrouwen als klant, die bij desktop gebruik wel weer domineren met zo’n 72 procent.”

De gemiddelde mobiele koper is volgens Van Slooten gemiddeld 26 jaar, de desktop gebruiker is zeker tien jaar ouder.

Vanwege het toegenomen gebruik van tablets is de klantenservice zich ook meer op de avond gaan richten. “Dat was toch al een trend door het gebruik van sociale media. Als mensen een klacht hebben, willen ze niet tot de volgende ochtend wachten.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond