Deel dit artikel
-

Talpa komt met eigen e-commerceplatform

Mede vanwege het wereldwijde succes van het tv-concept The Voice of… heeft Talpa een internationale tender uitgeschreven voor de ontwikkeling van een eigen e-commerceplatform. 

Volgens Talpa’s CEO Pim Schmitz gaat een dergelijk platform verder dan het verkopen van merchandising, studiotickets en muziekdownloads alleen. “Je kunt ook denken aan het opzetten van allerlei voor de adverteerder interessante e-commerceactiviteiten. Daarom hebben we momenteel een internationale tender lopen voor een drie à viertal merchandisingpartijen.”

De reden voor een internationale tender – in plaats van een white label oplossing – is dat het bedrijf niet van plan is om een dergelijk platform per land aan te sturen. Schmitz: “Daarnaast is het moneywise interessanter en houden we toch de controle. Hoe men dat uiteindelijk lokaal regelt, is niet aan ons.”

Volgens de topman duurt het nog wel even voordat het e-commerceplatform er is. “Momenteel moeten we ons eerst bewust worden dat we deels niet meer een b2b-bedrijf zijn, maar b2c. Hierdoor ontbreekt het ons nog aan de nodige kennis op dat gebied. En dus is het nog even wachten op de lancering ervan. Het is wel een logische vervolgstap: de kijker wordt consument en de consument wordt uiteindelijk koper. Aan ons om het te materialiseren.”

In het maartnummer van Emerce staat een uitgebreid interview met CEO Pim Schmitz over onder meer de digitale plannen en ambities van Talpa.

Deel dit bericht

1 Reactie

Ruud Stelder

Informeren mag altijd.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond