Deel dit artikel
-

TargetMedia erkend als betaalinstelling

TargetMedia mag van de Nederlandsche Bank optreden als betaalinstelling. Dit houdt onder meer in dat het bedrijf haar online betaaloplossingen voortaan weer in het buitenland kan aanbieden.

TargetMedia is al sinds 1996 actief op de markt van online betaaldiensten onder de naam TargetPay.com en claimt sindsdien meer dan honderd miljoen betaaltransacties te hebben afgehandeld, met name voor sms-diensten.

De onderneming uit Huizen is een zogenoemde Payment Service Provider (PSP), oftewel intermediair tussen banken en webwinkeliers. Webwinkeliers kunnen via een PSP meerdere betaalproducten afnemen en betalen vaak ook minder dan rechtstreeks bij een bank vanwege de collectieve inkoop.

Voorheen was het bedrijf ook al actief in het buitenland, maar de regels zijn aangescherpt als gevolg van een Europese richtlijn die geldt per 1 november 2009. Daarvoor worden strenge eisen gesteld aan onder meer compliance en governance binnen de organisatie. “Het betekende dat wij ons tijdelijk uit het buitenland hebben moeten terugtrekken, net als veel andere betaalaanbieders in Nederland”, zegt directeur Erwin van den Boom.

Met de nieuwe vergunning is het de bedoeling dat er op termijn buitenlandse vestigingen komen. Vooral Duitsland en Spanje hebben de interesse van het bedrijf.

Erwin van den Boom spreekt volgende week op Mobile Convention in Amsterdam.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond