Deel dit artikel
-

Telco Sprint koopt 33% muziekdienst Tidal

De Amerikaanse mobiele aanbieder Sprint heeft 33 procent van de aandelen in streamingdienst Tidal gekocht, opgericht door zanger Jay Z.

Hoeveel Sprint voor het belang betaalt houdt het voor zich. De mobiele aanbieder is qua omvang de nummer vier van Amerika met 45 miljoen abonnees.

De investering is de volgende in een reeks waarbij een Amerikaanse toegangsprovider een contentprovider koopt of er strategisch mee samenwerkt. Grote deals van vorig jaar: AT&T met Time Warner en Verizon met Yahoo.

Klanten van Sprint gaan geen korting krijgen op de tien dollar abonnementsgeld van Tidal. Wel gaat Sprint investeren in promotioneel materiaal van artiesten die bij Tidal zijn aangesloten. Die producties komen vervolgens exclusief beschikbaar aan Sprint-klanten.

Tidal claimt dat het drie miljoen betalende klanten heeft. Volgens recent onderzoek van een Noorse uitgave zijn het er nog geen miljoen.

Sprint betaalt naar verluidt rond de tweehonderd miljoen dollar voor het belang.

Foto: Michael Whitney (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond