Deel dit artikel
-

Telefónica in mobiele Real Time Bidding

Het Spaanse telecombedrijf Telefónica, actief in 24 landen, is de volgende grote partij die zich op de toch al drukke markt stort van mobiele real time bidding. Samen met Blackstone is Axonix gelanceerd.

Axonix is gebaseerd op technologie van MobClix, een failliete marktplaats waarvan de restanten onlangs door Blackstone zijn overgenomen. Het nieuwe bedrijf vestigt zich in Londen en zal zich vanaf volgende maand richten op de Noord- en Zuid Amerikaanse en Europese markten. CEO wordt Simon Birkenhead, hoofd advertentieverkoop van Telefónica. COO is Simon Bailey, de enige die van Axonix meegaat.

MobClix werd in 2010 nog voor vijftig miljoen dollar gekocht door Velti. Dat bedrijf kwam in de problemen en kon de ontwikkelaars van MobClix niet meer betalen, waarna het faillissement moest worden aangevraagd.

Het bedrijf is schuldenvrij, benadrukt Birkenhead tegenover TechCrunch. De oude schulden zijn bij Blackstone achtergebleven.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond