Deel dit artikel
-

De Telefoongids verandert naam in DTG

Officieus werd naar het bedrijf De Telefoongids al vaak verwezen als DTG. Nu wordt dat de officiële naam van het bedrijf achter De Telefoongids en de Gouden Gids.

Zojuist maakte DTG zijn nieuwe naam en logo bekend. De rebranding moet de markering zijn voor een ‘nieuwe start’ waarbij de omslag van print naar online moet worden afgerond.

In het voorjaar zei toenmalig DTG-baas Toon Bouten dat de onlineomzet binnen drie jaar van vijftig naar tachtig procent moet groeien. Er lijkt rek op die planning te zitten, aangezien nu, een klein half jaar later, nog steeds over een termijn van drie jaar wordt gesproken.

De nieuwe CEO van DTG, Erik Hoekstra zegt: “De naamsverandering is een vanzelfsprekend een verlengstuk van de online strategie die we als organisatie hebben.”

De nieuwe merkidentiteit is ontwikkeld door VBAT uit Amsterdam.

Woensdag maakt DTG details van een nieuw product bekend ‘Alles-in-1 Online’. Daarmee helpt het bedrijf ondernemers om zich in een keer overal online te presenteren door middel van een website, een mobiele site en een Facebookpagina.

Deel dit bericht

3 Reacties

Mac

Lijkt mij helemaal niet slim om zo’n bekende naam om te dopen tot DTG. Als je het roer dan om wilt gooien dan gooi je de G eruit van Gids. Maar een De Telefoongids is bij iedere boerenfluit bekend en de Gouden Gids.. Het wekt nog steeds vertrouwen en de nieuwe naam zal dat moeten verdienen. Dus wat dat betreft begin je helemaal van voor af aan. Ik vind het een domme zet.

Frank

de naam van het produkt verandert niet, de naam van de BV verandert. Zij blijven uitgever van De Telefoongids, maar hebben zoveel méér, dat de naam niet meer past bij het bedrijf. Goede zet!

Jan

Omzet van 50 naar 80% verhogen > ten koste van de kleine ondernemer? Als kleine ondernemer ben je op het net al veel slechter te vinden maar de kosten om dit te verbeteren zijn niet te betalen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond