Deel dit artikel
-

Telegraaf waarschuwt adblockgebruiker

De Telegraaf vraagt bezoekers met een adblocker om de plugin voor de site uit te schakelen. Dat ontdekte de NOS. Het is de eerste krant met zo’n melding.

Bij De Telegraaf is het nog wel mogelijk om door te gaan terwijl de zogenoemde adblocker aanstaat. De melding bestaat uit een korte uitleg van hoofdredacteur Paul Jansen, en instructies hoe men populaire adblockers kan uitschakelen.

Bij Bild, de grootste krant van Duitsland, kunnen adblockgebruikers niet verder.

Een test leert dat de melding niet verschijnt wanneer de mobiele site wordt bezocht.

864x486

Deel dit bericht

6 Reacties

Allard Vrielink

Het is toch te gek dat je reclame moet kijken.
Gewoon massaal deze websites niet meer bezoeken

Carl

Goed zo. Zonder reclame zul je namelijk uiteindeljk moeten betalen voor content en gratis content wordt slechter en gaat verborgen reclame boodschappen bevatten. Uitzetten die adblockers!

Jeroen

Het is toch te gek voor woorden: Nederlanders vertikken het massaal om te betalen voor nieuws via internet, maar gebruiken het volop. Maar oei oei, stel je voor dat je een paar advertenties ziet tussen artikelen! Schandalig!
Maar laat dat nou net de enige manier zijn waarop dit nog mogelijk gemaakt kan worden.
En kom niet aan met de drogreden dat ze dan maar beter hun best moeten doen en betere verdienmodellen moeten bedenken. We weten allemaal dat de mensen die het hardst roepen, vervolgens mooi niet gaan betalen als het ook gratis te krijgen is bij de concurrent. Met advertenties…
En als je het vervelend vindt, dan ga jij toch als een van de weinigen naar de betaalde diensten? Heb je er ook geen last meer van! Zo is er dus toch voor iedereen een oplossing…

Henk

Reclames zijn niet het probleem, maar tracking, reclame lijkt echter niet zonder te kunnen.

Verder leidt het reclame verdien model enkel tot het vergaren van zoveel mogelijk clicks/views, gevolg: produceer maximal aantal sensationele artikelen inplaats van afgewogen kwaliteit.

Conclusie: Slopen dat reclame business model (alternatieven genoeg, pepercoin, bitcoin etc).

Bram

@Henk, kun je wat meer uitleg geven over Pepercoin en Bitcoin als alternatieve businessmodellen? Ben ontzéttend benieuwd naar de inhoudelijke kant van je betoog!

Novio Research

Knap dat de NOS dit ontdekte, bericht staat al weken online..

Het IAB had nog een prima presentatie op het Mediacongres, zulke meldingen zijn een initiatief vanuit de uitgevers en de eerste resultaten zijn positief (mensen schakelen bij bepaalde sites adblocker uit)

Echter ook kritisch naar de markt, overload aan reclames , en dan met name irritante reclames (website take overs, reclames met geluid die opeens in beeld komen) . En ook onzinnige reclames, net een vakantie geboekt en nog wekenlang vakantie banners te zien krijgen.

Tsja, en het dan gek vinden dat 20% een adblocker heeft in NL. Mijn voorspelling is dat dit alleen maar zal groeien, ondanks dit soort initiatieven. We shall see..

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond