Deel dit artikel
-

Telenet wil kijker gerichte reclame aanbieden

De Belgische kabelaar Telenet wil op basis van gebruikersprofielen kijkers binnenkort gerichte reclame voorzetten. De praktijk die al enige tijd geldt voor Facebook of Google moet naar de reguliere buis worden vertaald.

De vraag naar gerichte reclame op televisie is enorm, zegt Jeroen Bronselaer, marketingdirecteur van Telenet, tegen zakenkrant De Tijd. ‘We zijn daar al twee jaar over aan het praten, maar de markt is er nu duidelijk klaar voor. Adverteerders zien het stilaan als iets onmisbaars.’

Half november begint men met een grootschalige proef voor livetelevisie. Die beperkt zich wel tot de commerciële zenders VIER en VIJF en een tiental adverteerders. Klanten moeten verder over een digitale decoder beschikken.

Het profiel is niet persoonsgebonden, maar gekoppeld aan de decoder. Klanten kunnen zelf aangeven hoeveel gegevens ze willen delen met Telenet.

Tv is nog steeds het reclamemedium met de grootste impact, maar steeds meer reclamegeld verdwijnt naar online diensten.

Deel dit bericht

1 Reactie

rickie

Wanneer krijgen we nou eigenlijk adblockers voor smartTV’s? Dat zou nog vele malen interessanter zijn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond