Deel dit artikel
-

The Cloakroom in Duitse handen

Kledingservice voor mannen The Cloakroom, de Amsterdamse startup van de Deen Asbjørn Jørgensen, is voor een onbekend bedrag overgenomen door het Duitse Modomoto. Voormalig Booking.com CEO Kees Koolen heeft intussen geld gestoken in Modomoto.

The Cloakroom, opgericht in 2013, is een site waar mannen zogenoemde personal shoppers kunnen krijgen om kleding te kopen. Deze adviseurs leren de klant eerst goed kennen om een idee te krijgen van het type man dat hij is. Daarbij assisteert een computersysteem voor de eerste selectie op de merkkleding en zal deze worden aangepast door het winkelmaatje. ‘Curated shooping’ heet deze persoonlijke aanpak.

Met Modomoto, hoofdzakelijk actief in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, ontstaat een bedrijf van 250 werknemers, 300.000 klanten en een netto-omzet van tientallen miljoenen. De belangrijkste concurrent is Outfittery.

Modomoto, opgericht in 2011, haalde in het verleden geld op bij Connect Venutures, maar heeft nu geld gekregen van Nederlander Kees Koolen, die samen met Hein Pretorius (Naspers) ook investeerde in The Cloakroom.

Deel dit bericht

3 Reacties

Jonna

Super mooie en logische stap voor the Cloakroom. Gefeliciteerd! De grotere clubs nemen de succesvolle ‘kleinere’ curators over om nog meer markt te veroveren. Ik ben benieuwd wanneer Modomoto de volgende over gaat nemen en wanneer Stitchfix naar Europa komt. Het is wel duidelijk dat dit soort services aansluiten bij de huidige manier van shoppen en het is niet voor niets dat retailers zoals de Bijenkorf dit nu ook zelf willen gaan doen …

piet

Ja ik denk het ook.

Iedere exit voor een onbekend bedrag is vrijwel het redden van een bedrijf van de ondergrond. Dus tot dat het tegendeel bewezen wordt, is dit in mijn ogen gewoon een niet geslaagde poging ondernemen.

peter

Naar eigen zeggen had the cloakroom pakweg 50,000 klanten, 300 euro per box en 2 tot 3 boxen per jaar… Iets zegt mij dat ze maar wat uit hun duim zuigen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond